Строителни Ремонти

Автор Тема: Саморазливни замазки  (Прочетена 27400 пъти)

The Master

  • Баш Майстора
  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Публикации: 129
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Саморазливни замазки
« Отговор #15 -: февруари 03, 2013, 10:16:31 pm »
За сега всичко е идейно не искам да говоря, защото исках да купя един парцел и сделката пропадна заради нередовни документи преди седмеца така че в момента съм на идеен проект само :) Но съм решил твърдо тая година искам да купя и да почна. Къщата ще бъде глинена с чували ако се сещаш колебая се само за мазилката с някакъв теракол трябва да сложа в глината и оцветител за да не пука. Офф дълга история.
« Последна редакция: февруари 07, 2013, 11:38:01 am от The Master »

SiremMirem

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 4
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Саморазливни замазки
« Отговор #16 -: февруари 04, 2013, 12:31:51 am »
Хаха какво се случи с темата за замазките.
« Последна редакция: февруари 04, 2013, 08:35:22 am от The Master »

Фло

  • vip
  • Jr. Member
  • *
  • Публикации: 64
  • Karma: +2/-0
    • Профил
Re: Саморазливни замазки
« Отговор #17 -: февруари 04, 2013, 08:41:27 am »
Хаха какво се случи с темата за замазкте.
Ами казахме,че не е удачно саморазливна замазка за външно приложение,подложена на въздействието на атмосферните условия.Понеже е със цимент  от средно 20%, факторите за въздействие са въглероден диоксид от въздуха,дъждовна вода,комбинацията от- двете въглената киселина и в крайна сметка замръзяването.
https://www.facebook.com/flosina.seaweedgastronomy

The Master

  • Баш Майстора
  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Публикации: 129
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Саморазливни замазки
« Отговор #18 -: февруари 04, 2013, 11:05:14 am »
Здрасти Мастер!
Да,така е,занимавам се с добавки за бетон.По-точно само с две от цялата група.
Идеята ти за покрива освен,че е нестандартна,ами изглежда и революционна.Няма причина да не се получи,ако се предвидят някои особености на материалите.Например тези люспи или отсевки би трябвало да се третират против гниене,защото какъвто и да е лак,поради спецификата на повърхността им не може да ги покрие надеждно,отделно,че и лаковете нямат устойчивост на УВ лъчение ,особено при прекъсване на филма.Аз бих постъпил по следния начин. Ламперия от дъски или OSB,строителен шперплат,отгоре битумна рулонна хидроизолация с посипка,залепена с битумен грунд върху дъските и прикована по снадките на припокриване.Така принципно покрива е готов и няма да тече и остава да се тунингова отгоре със шлюпките.Класиката в жанра са тиклите/плочите/ или керемидите и бих направил такива от шлюпки със цимент.Технологичното оборудване,ако може така претенциозно да се нарече това ,което е необходима като инструменти и съдове е следното:
-голямоформатни калъпи за тротоарни плочки ,втора употреба около 20-40 бр.
-вибромаса- ламарина с размер колкото калъпа ,окачена върху яки 4 пружини или гумени маншони ,под която се  монтира малък електрически шмиргел ,без шайбите с дебалансиращи пластини на тяхно място.Целта е да прави вибрации на ламарината.
-пластмасов кош от строителните магазини с обем 60-100 л.
-електрическа бъркалка за разтвори с две дръжки и редуктор
-2 пластмасови кофи за дозиране на материалите
-варел 100 л. за направната вода ,в която се поставят и нужните добавки и още един за разтвор на  водно стъкло за силикатизация на сместта.
Получения материал е лек до олекотен бетон наречен сламобетон или дървобетон .Измислен е в Германия след войната,където все още се прави  от тополови стърготини и влакна.Най-широко приложение освен в Германия има в Швейцария,Канада,Чехия  и Русия,където е познат по името арболит,и камъшобетон.От него правят тухли или панели за стени. С определени корекции на технологията биха се получили и плочи за покрив ,не гниещи и топлоизолиращи.Принципът е калцифициране на хидролизиращите съставки на шлюпките и последваща силикатизация.Така се получава негниещ,негорящ ,дълговечен материал.Може да влезем в детайли ,ако има интерес към тази технология.Не е позната в страната.


Фло ти наистина продължаваш да ме изумяваш хаха. Прочетох статията, но ми трябва малко време да го усмисля имам работа в момента със сигурност ще пиша по темата, защото ми стана много интересно, но  по късно. Знаеш много наистина   аз се интересувам  живо от всичко, което го няма в България пък и вообще по света. Къде си ги научил тия неща в БГ? Eдва ли тук има много хора дето разбират от това с такива детайли. Ще продължа с въпросите да знаеш :) Евала.

Значи гомоворя ето за това можеш ли да ми кажеш как покрива да изглежда по този начин. Как се добиват тия стърготини от какво дърво с какво се смесват? Искам да е на едно да не е на плочи.

Фло

  • vip
  • Jr. Member
  • *
  • Публикации: 64
  • Karma: +2/-0
    • Профил
Re: Саморазливни замазки
« Отговор #19 -: февруари 04, 2013, 02:26:05 pm »
Това е правено в заводски условия,пресовано с някакво свързващо вещество.Такива свързващи вещества има различни ,например С-200. Не може да се направи на покрива.
Според мен първо си намери мястото за къщата,после умувай за материала,архитектурата и конструкцията за да се вържат с природната среда на района.
Това с глинената къща не може да стане законно ,ако проекта не отговаря на наредба 2 за проектиране в земетръсни зони. В тази наредба  са дадени видовете конструкции.Отделно има законови изисквания за материалите ,използвани в строителството за оценка на съответствието.Въобще нещата са доста по-сложни и без архитектурен проект с всичките му части не може да се мине.
https://www.facebook.com/flosina.seaweedgastronomy

The Master

  • Баш Майстора
  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Публикации: 129
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Саморазливни замазки
« Отговор #20 -: февруари 04, 2013, 02:56:32 pm »
Значи Фло темата е дискутирана доста. Гледал съм и по други форуми. Да трудно е узаконяването, но ти си преставяш глинена къща от типа юрта на която покрива е заоблен предполагам за това ми говориш. Аз говоря за друго ще използвам само пълнежа искам да е от глина 60 см зид от чували покрива си е дървен конструкцията си е дървена. Пръстта се използва само за пълнеж така ще се озакони няма проблеми един вид вместо тухли. Вече съм го решил място до сега да съм купил , но търся определено точно за този тип къща и други си мой изисквания  имам за това не мога да открия лесно парцел. Единствения проблем ми е покрива само той остава. Не знам как да го направя мислех със слама, но тя гори много и пак са едни изисквания за пожаробезопастност. С камък е красиво но много тежи пък искам да е и нестандартно.
« Последна редакция: февруари 04, 2013, 09:38:59 pm от The Master »

Фло

  • vip
  • Jr. Member
  • *
  • Публикации: 64
  • Karma: +2/-0
    • Профил
Re: Саморазливни замазки
« Отговор #21 -: февруари 04, 2013, 11:34:02 pm »
Може да се направят по поръчка олекотени плочи за тикли от бетон  и лек пълнител,досущ като камък,които да се залепят със циментово лепило.
https://www.facebook.com/flosina.seaweedgastronomy

Фло

  • vip
  • Jr. Member
  • *
  • Публикации: 64
  • Karma: +2/-0
    • Профил
Re: Саморазливни замазки
« Отговор #22 -: февруари 05, 2013, 11:20:16 pm »
Между другото да сме в темата Саморазливни замазки искам да спомена,че разполагам със специална добавка суперпластификатор,който втечнява всяка комбинация на цимент  и пясък и дава възможност майстора да си я прави на обекта .
https://www.facebook.com/flosina.seaweedgastronomy

The Master

  • Баш Майстора
  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Публикации: 129
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Саморазливни замазки
« Отговор #23 -: март 06, 2013, 02:05:35 pm »
Фло защо не опиташ да направиш вариант на замазката за външни условия с различни разцветки. Мисля, че ще представлява голям интерес ако е евтина. Аз лично ако знаех читава и евтина такава веднага си купувам за пътеката в двора. Предпочитам всичко да ми е на едно отколкото да лепя плочки, камъни и т.н.

Фло

  • vip
  • Jr. Member
  • *
  • Публикации: 64
  • Karma: +2/-0
    • Профил
Re: Саморазливни замазки
« Отговор #24 -: март 06, 2013, 04:24:00 pm »
Добър вариант е щампования бетон за пътеки.Прави се достатъчно пластичен бетон и отгоре се щампова със силиконови щампи.

« Последна редакция: март 06, 2013, 06:03:45 pm от Фло »
https://www.facebook.com/flosina.seaweedgastronomy

The Master

  • Баш Майстора
  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Публикации: 129
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Саморазливни замазки
« Отговор #25 -: март 06, 2013, 06:27:36 pm »
Браво за отговора, а какво ще каже достатъчно пластичeн. Какво се слага в него за да е пластичен. Ако си поръчам бетон от бетонов възел мога ли да го направя пластичен с добавки и да стане за тази цел.
« Последна редакция: март 10, 2013, 03:35:51 am от The Master »

Фло

  • vip
  • Jr. Member
  • *
  • Публикации: 64
  • Karma: +2/-0
    • Профил
Re: Саморазливни замазки
« Отговор #26 -: март 06, 2013, 10:45:50 pm »
Въпроса с бетона от възела положен при външни условия е малко сложен и сега ще спомена теоритичната част ,отнесена към възможните проблеми-корозията на бетона. После ще дискутираме мерките против това.
Причината за влошаване на бетон  е корозия, която експертите разделят на 4 типа. Корозия на бетона чрез излужване се отнася до един тип  корозия. Разтворимият компонент на циментовата основа на Портланд цимент е калциев хидроксид, тази корозия се определя като един вид процес "извличане" на вар. Този процес обикновено е по цялата дебелина на бетона, и симптома е появата на повърхността на бели ивици. Следва да се отбележи, че този тип корозия на бетона се отразява и на технологията на приготвянето му. 2 вид корозия е свързана с развитието на обменните реакции между киселини или соли на околната среда и компонентите на циментовия камък. Най-често на практика, бетона трябва да се справя с излагане на неорганични киселини (въглена киселина, солна киселина, сярна киселина, азотна киселина) и органични (оцетна, млечна, и др.). Под действието на киселината, замазката е напълно унищожена, и отломки от разтвори  частично остават  на място. Въпреки това, не само действието на киселини има разрушителен ефект върху здравината на бетона. Основи/алкали/, върху структурните елементи на цимент и инертни материали, съдържащи силициев диоксид или алуминиев оксид, също може да причини големи разрушения на бетона.  С трети вид корозия е натрупване в порите и капилярите на конкретни соли и тяхната последваща кристализация, свързани с увеличението в твърдата фаза. Солите се получават чрез химични реакции между агресивна среда с елементи на цимент или са доведени отвън/ капилярна влага/ и се открояват от разтвора, поради постепенното изпаряване на вода (разтвор). Отделен вид на  корозия  е корозия от газ, газове разделени на три групи. Първият е въглероден двуокис, флуорид водород, флуор, силиций, фосфорен пентоксид, чифт на оксалова киселина. Тези газове формират практически неразтворими и разтворими соли на калция, като по този начин се увеличава обема на твърдите вещества, чупене на монолитен бетон. Втората група от газове (сяра и серен диоксид, сероводород) образува трудно разтворими сол, която се придружава от голямо увеличение в обема на твърди фази, което води до унищожаване на бетона . Халогенирани газове (хлороводород, хлор, хлор диоксид, бром и йод чифт), азотни оксиди, азотни двойки киселина и др. От трета група. Ефектът на тези газове води до разпадането на калциеви соли или кристализация с последващо увеличение на обема. Солите могат да се формират по отношение на арматурата като агресивна или неутрална. Накрая и  замръзването на водата в капилярите и порите на бетона също е много разрушително. Това са почти изчерпателно въздействията върху бетона.
Затова за една пътека или площадка на двора ,най-добре е бетона да се прави на място,като се добавят функционални добавка за пластифициране,водоустойчивост ,износоустойчивост химическа и мразоустойчивост. Няма да е по-евтино от купешкия бетон,но може да издържи дълги години.
« Последна редакция: март 06, 2013, 10:54:31 pm от Фло »
https://www.facebook.com/flosina.seaweedgastronomy

The Master

  • Баш Майстора
  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Публикации: 129
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Саморазливни замазки
« Отговор #27 -: март 10, 2013, 03:44:47 am »
Ок какви точно съставки трябва да има в бетона и в какви пропорции. Искам да си направя опит с малко бетон на двора да видя как ще се държи, но не ми е ясно какво да сложа точно като съставки и пропорции.

Фло

  • vip
  • Jr. Member
  • *
  • Публикации: 64
  • Karma: +2/-0
    • Профил
Re: Саморазливни замазки
« Отговор #28 -: март 10, 2013, 11:46:01 am »
Ок какви точно съставки трябва да има в бетона и в какви пропорции. Искам да си направя опит с малко бетон на двора да видя как ще се държи, но не ми е ясно какво да сложа точно като съставки и пропорции.
Съставките на бетона съвсем на кратко са цимент ,пясък и чакъл.Обикновената пропорция е цимент- 1част,пясък -2 части ,чакъл- 3 части.Това са обемни части. Водата за направата на бетона трябва да е чиста питейна,без органични замръсявания.Да не е от кайнака,локвата,реката или покрива.Водата се слага пропорционално на количеството цимент ,обикновенно от 40% до 60%,като колкото е по-малко, толкова е и по-качествен бетона.За да е малко водата и да се обработва добре се използват добавки пластификатори.
Функционалните добавки са няколко за видими /външни/бетони като алеи и др.:
-пластифициращи-намаляват направната вода
-въздуховъвличащи-за мразоустойчивост,чрез контролирано порообразуване
-водоплътност-намаляват водопопивността
-износоустойчивост-на триене от пътникопоток или автотрафик
-химична устойчивост-срещу въздействие на киселини и алкалии
Технологични:
-ускорители или забавители на свързването на цимента с водата според сезона
-антифризи-за работа при ниски температури

Това е набързо и не е изчерпателно.Отделно качествен бетон става с регулиране зърнометрията на чакъла,като се използват 3 фракции: 0-5 мм,5-10 мм,10-20 мм.За препоръчване е цимента да е 42,5R от зелените торби.Фракциите на чакъла по мое мнение трябва най-общо да са в следните проценти: 3-6мм около 50%,8-12мм към 30% и 18-20мм към 20%.
« Последна редакция: март 10, 2013, 01:28:07 pm от Фло »
https://www.facebook.com/flosina.seaweedgastronomy

The Master

  • Баш Майстора
  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Публикации: 129
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Саморазливни замазки
« Отговор #29 -: март 10, 2013, 03:12:45 pm »
Ок какви точно съставки трябва да има в бетона и в какви пропорции. Искам да си направя опит с малко бетон на двора да видя как ще се държи, но не ми е ясно какво да сложа точно като съставки и пропорции.
Съставките на бетона съвсем на кратко са цимент ,пясък и чакъл.Обикновената пропорция е цимент- 1част,пясък -2 части ,чакъл- 3 части.Това са обемни части. Водата за направата на бетона трябва да е чиста питейна,без органични замръсявания.Да не е от кайнака,локвата,реката или покрива.Водата се слага пропорционално на количеството цимент ,обикновенно от 40% до 60%,като колкото е по-малко, толкова е и по-качествен бетона.За да е малко водата и да се обработва добре се използват добавки пластификатори.
Функционалните добавки са няколко за видими /външни/бетони като алеи и др.:
-пластифициращи-намаляват направната вода
-въздуховъвличащи-за мразоустойчивост,чрез контролирано порообразуване
-водоплътност-намаляват водопопивността
-износоустойчивост-на триене от пътникопоток или автотрафик
-химична устойчивост-срещу въздействие на киселини и алкалии
Технологични:
-ускорители или забавители на свързването на цимента с водата според сезона
-антифризи-за работа при ниски температури

Това е набързо и не е изчерпателно.Отделно качествен бетон става с регулиране зърнометрията на чакъла,като се използват 3 фракции: 0-5 мм,5-10 мм,10-20 мм.За препоръчване е цимента да е 42,5R от зелените торби.Фракциите на чакъла по мое мнение трябва най-общо да са в следните проценти: 3-6мм около 50%,8-12мм към 30% и 18-20мм към 20%.


На пазара са най-разпространени марките Титан и един гръдски цимент, който не си спомням как се казваше и не става за нищо. Веднъж отливахме една плоча на шахта и в момента се е изронила. Препърчай някоя марка цимент.