Строителни Ремонти
  • Welcome to Форум за Строителство и Ремонт.
 

Промяна новините на форума:

Всички теми и рекламни съобщения за строителство и ремонти не на място и без смислен текст ще бъдат отстранявани.

Main Menu

Грундиране и Боядисване на вътрешни стени

Започната от mmitev, Април 04, 2013, 10:16:06 AM

« назад - напред »

mmitev

Здравейте. Предстои ми да боядисвам апартамент (ново строителство), но забелязах, че на места шпакловката е на люспи и се рони, затова минах тези места със шкурка.

Сега ми е ясно, че трябва да шпакловам стената отново (където съборих старата шпакловка), но кажете ми каква е процедурата. На места четох, че първо трябва да грундирам с дълбокопроникващ грунд (четох че някакъв на Боро бил добър ?) и след като изсъхне да шпакловам с фина шпакловка за да изравня стената със старата. След като изсъхне и новата шпакловка трябва да мина всички стени с дълбокопроникващ грунд предполагам? И чак накрая вече да боядисам (предполагам с латекс ще е най-добре). Моля поправете ме ако нещо греша!

Също така моля да ме посъветвате ако този грунд на Боро наистина е добър, какъв вид/ марка латексова боя трябва да използвам за да не се получи някой сакатлък при взаимодействието на Боро грунда с латекса.

Благодаря предварително.

The Master

#1
Здравей, добре си се ориентирал и си махнал това, което е проблемно. За грунда на боро най-вероятно говориш за боро контакт. Това е грунд, който е розов на цвят и се използва масово в България, но се прави грешка като се смята за дълбоко проникващ. Той е много добър, когато се лепят плочки върху плочки, много добре се захваща върху всякакви повърхностти. В определени случай може и да свърши работа, защо не видиш други марки дълбоко проникващи грундове примерно на Кнауф. Белият грунд на боро, който се води дълбоко проникващ не съм чул добри отзиви за него. Иначе това е процедурата махаш проблемното, грундираш, шпакловаш с финно. Всеки производител си препоръчва своята боя  и грунд  :), но няма да е проблем боята и друга марка да е ако е читава. Виж на Лакпром боите  и латексите на Боро също стават , подкрепи българската икономика :), освен ако не искаш по скъпи миещи се латекси на Levis или Oikos например те също са популярни в BG.
[url=http://stroitelniremonti.org/] Строителство и Ремонти[/url]

mmitev

The Master, благодаря за отговора. Не зная дали става дума за Боро контакт, но четох по разни форуми, че хората били доволни от Боро грунда (и всички казваха че бил дълбокопроникващ). А този грунд на Кнауф (дълбокопроникващият) имаш ли представа каква цена е (не ме интересува конкретно, просто да не е 2-3 по-скъп), защото трябва да боядисвам цял апартамент, на който всички стени сумарно правят поне 200 квадрата.

The Master

Цитат на: mmitev - Април 06, 2013, 11:04:17 AM
The Master, благодаря за отговора. Не зная дали става дума за Боро контакт, но четох по разни форуми, че хората били доволни от Боро грунда (и всички казваха че бил дълбокопроникващ). А този грунд на Кнауф (дълбокопроникващият) имаш ли представа каква цена е (не ме интересува конкретно, просто да не е 2-3 по-скъп), защото трябва да боядисвам цял апартамент, на който всички стени сумарно правят поне 200 квадрата.

Ето това е дълбокопроникващият грунд на Боро http://1327.bg.all.biz/dylbokopronikvasht-grund-borogrund-g120624, но да не го объркаш с боро контакт, защото може за него да говорят по форумите. А това е грунда на Кнауф http://www.gsstroimarket.bg/view/8512.html. Грунда на боро като се разреди с вода мисля че го даваха 3 към едно :) ще ти излезе доста евтино -  направо без пари :)  сам си решаваш. Успех.
[url=http://stroitelniremonti.org/] Строителство и Ремонти[/url]

mmitev

благодаря много за отговора. Но вече и аз не зная кое да използвам, защото от много четене по форуми съвсем се обърках. Този уж дълбокопроникващия (в шишето) е течен, а не като други (като латекс) и хората препоръчваха да не се ползва, защото допълнително повишавал влагата в стената когато се нанасял.
Затова дайте едно обощение - примерно 2-та най-добри грунда които препоръчвате, че вече и аз не зная кое е добро и кое не.
Благодаря.

The Master

#5
Цитат на: mmitev - Април 11, 2013, 08:32:06 AM
благодаря много за отговора. Но вече и аз не зная кое да използвам, защото от много четене по форуми съвсем се обърках. Този уж дълбокопроникващия (в шишето) е течен, а не като други (като латекс) и хората препоръчваха да не се ползва, защото допълнително повишавал влагата в стената когато се нанасял.
Затова дайте едно обощение - примерно 2-та най-добри грунда които препоръчвате, че вече и аз не зная кое е добро и кое не.
Благодаря.

:) Значи дълбокопроникващият грунд е течност с малки размери на молекулите да кажем под 0,1 микрона. Това  осигурява висок коефициент на проникване и уеднаквява абсорбиращата способност на основата и  така повишава еднаквостта на следващите слоеве бои, мазилки и др. Това, че попива в стената е нормално. Чака се да изсъхне и тогава се продължава с нанасянето на боята или корекциите. Аз ти дадох  2 линка като този грунд на Кнауф най-вероятно е по-надежден не съм го ползвал, но фирмата се е доказала като добра в цял свят. Сам си решавай дори да е по-скъп. За грунда но Боро изпитан е и аз лично не го харесвам дълбокопроникващия грунд. Виж Боро контакт е хубав грунд но не е за тази цел това е от мен, което мога да ти дам като инфо. Аз съм слушал, какви ли не глупости от майстори, че най добрия грунд е разредения с вода латекс например. Дълбокопрониквашият грунд е за тази цел а не резредения латекса. Недей да четеш повече форуми иди на място в специализиран магазин и питай на щанда с боите и грундовете сигурен съм, че има богат избор от дълбокопроникващи грундови не черпи акъл от пишман майстори по форумите. Как може да се твърди, че грунда допълнително повишавал влагата в стената хаха. Ми то се чака да изсъхне ами латекса не повишава ли влагата в стената :).
[url=http://stroitelniremonti.org/] Строителство и Ремонти[/url]

mmitev

The Master, благодаря. Така и ще направя. Каквото ми препоръчат в магазина и айде.

mmitev

Имам едно друго питане.. Забелязах, че на места по тавана си личат петна от ръжда. Това предполагам, че е арматурата е близо до тавана и оттам е избила ръждата през шпакловката. Как се процедира в такъв случай? Дали не трябва да поизровя шпакловката, където е раждата, после да шпакловам отново и накрая да грундирам ?

И още един въпрос: във банята си скрих тръбите и водомера с импрегниран гипсокартон и го грундирам със C200. Това достатъчно ли е като грундиране на гипсокартона, за да залепя вече плочките върху него или се налагат още някакви интервенции?
Благодаря предварително.

The Master

#8
Цитат на: mmitev - Април 19, 2013, 09:33:33 AM
Имам едно друго питане.. Забелязах, че на места по тавана си личат петна от ръжда. Това предполагам, че е арматурата е близо до тавана и оттам е избила ръждата през шпакловката. Как се процедира в такъв случай? Дали не трябва да поизровя шпакловката, където е раждата, после да шпакловам отново и накрая да грундирам ?

И още един въпрос: във банята си скрих тръбите и водомера с импрегниран гипсокартон и го грундирам със C200. Това достатъчно ли е като грундиране на гипсокартона, за да залепя вече плочките върху него или се налагат още някакви интервенции?
Благодаря предварително.

Петната от ръжда няма как да се спрат ако не се грундират. За целта са отстранява шпакловката така че да имаш доъстъп до арматурата и грундираш самата ръждясала арматура  хубаво. С Боро-контакт да кажем. Това съм го изпитал и помага. За по сигурно изчакай да изсъхне и го мини втори път. Ръждата трябва да се покрие навсякъде с грунда иначе пак ще избие много е упорита. Другото го знаеш вече като процедура с дълбокопроникващият грунд и шпакловката.

След като гипсокартона е влагоустойчив не би трябвало да имаш проблеми дори дирактно върху него да залепиш плочките това е масова практика на майсторите, въпреки че е е желателно гипсокартона да се грундира с хидроизолция за тази цел по обясними причини това е влажно помещение и винаги може да се получи теч от някоя фуга да кажем. Въпреки че гипсокартона е влагоустойчив той все пак не е водоустойчив ако има теч ще издържи известно време на влагата и пак ще подаде, но теч не би трябвало да има това е един вид застраховка. C200 не мисля, че е за тази цел по-скоро Боро-контакт да беше използвал отново.



[url=http://stroitelniremonti.org/] Строителство и Ремонти[/url]

mmitev

Благодаря за бързия отговор.
Междувременно аз говорих със строителя на сградата и той ме уверяваше, че не би могло това да е ръжда. До някъде има логика, защото апартамента е среден етаж отвсякъде. Той ми каза, че за да е ръжда, то трябва да е имало влага в тавана, която да се отрази на арматурата и оттам да дойде ръждата, но тавана не е последен, а отгоре има друг апартамент, където никой не живее и няма логика да има влага. Сградата е завършена 2010 година.
Но колкото и да ме убеждава, петната са оранжево-кафяви, и утре дори може да направя по една снимка.

The Master

Ами не е кой знае какво може да се разкърти малко и ще се види със сигурност, но както ми обясняваш си мисля,  че е ръжда.
[url=http://stroitelniremonti.org/] Строителство и Ремонти[/url]

mmitev

The Master, благодаря за отговора.
Аз обаче нямам тази възможност да къртя около арматурата, защото вчера опитах да изкъртя и забелязах, че тя арматурата си е направо на нивото на шпакловката - има, няма 2мм.
В този случай какво да правя: единственото, което предполагам че може да се направи е да грундирам направо тава, като изсъхне да грундирам отново и вече да се надявам че като боядисам няма да излезе ръжда отново ли??
Благодаря предварително.

The Master

Нищо, че е 2мм трябва да стигнеш до арматура иначе пак ще избие. Трябва да грундираш самата ръжда.
[url=http://stroitelniremonti.org/] Строителство и Ремонти[/url]


Фло

Може петната да са от ръжда,но едва ли от арматурата.Обикновено такива ръждиви петна и следи могат да се получат от телчета ,които падат под арматурата върху кофражните платна  при връзването на арматурата с тел.По съзнателните арматуристи ги събират с един магнит преди да се излее бетона,други не се сещат или не им се занимава.Така телчетата остават на повърхността на бетона от долната страна,омокрят се при мазилката и пускат ръжда.Ако има ръжда по арматурата,тя цепи бетона и ще има пукнатини,което е и външен признак за ръжда по арматурата.Така,че щом няма пукнатини няма смисъл да се кърти бетона до арматура.В друг случай ,когато определено ръждясва арматурата е удачно третирането и с ръждопреобразувател и обмазването и със цинков грунд.Цинковият грунд играе ролята на тъй-наречения  "жертвен анод". и предпазва желязото от корозия,за сметка на цинка.
https://www.facebook.com/flosina.seaweedgastronomy